Brax Memilih Untuk Menjadi ‘Content Creator’

Braxton “brax” Pierce, merupakan pemain Valorant yang sangat popular pada awal permainan itu dilancarkan, telah mengundur diri dari pasukan T1 Valorant, memilih untuk beralih ke streaming sepenuh masa untuk organisasi tersebut.

Brax pertama kali menandatangani kontrak dengan T1 pada Mei 2020. Kemudian, pasukan itu menambah nama bintang seperti Tyler “Skadoodle” Latham dan pemain Envy semasa Austin “crashy” Roberts dan Victor “Victor” Wong. Walaupun mempunyai bakat, pasukan ini tidak dapat menjulang apa-apa piala kemenangan, yang tertinggi menunjukkan tempat kedua dalam T1 x NSG Showdown.

Kempen VCT T1 sebahagian besarnya tidak berjaya, membawa brax untuk menandatangani kontrak dengan TSM sebagai pasukan keenam pada bulan Mac 2021. Dia hanya dilihat empat kali di bangku simpanan selama dia di kumpulan itu. brax kemudian meninggalkan TSM untuk kembali ke T1, di mana dia mencapai kedudukan VCT tertinggi dengan kedudukan enam teratas di Tahap 3: Pencabar 2.

Streamer terbaru T1 menjelaskan ketidakhadirannya baru-baru ini melalui TwitLonger, menganggap beliau perlu untuk mengundur diri dari permainan pro untuk fokus pada dirinya sendiri dan mencari kebahagiaan untuknya. Dia sekarang akan meluangkan masa kerjanya dengan streaming, bukannya berlatih dan bersaing secara profesional.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram

Dari penulis sama

Cookie policy
We use our own and third party cookies to allow us to understand how the site is used and to support our marketing campaigns.