FNATIC merekrut Smooya dalam tempoh percubaan CSGO

Fnatic kini mempunyai pemain Britain untuk pertama kalinya dalam sejarah organisasi Counter-Strike.

Fnatic telah mengumumkan penandatanganan Owen “msmooya⁠” Butterfield dalam perjanjian yang akan menyaksikan percubaan Brit untuk pasukan sekurang-kurangnya tiga bulan, dengan pilihan untuk melampaui tahap itu. Berita itu muncul dalam beberapa jam setelah pemergian AWPer dari Movistar Riders, di mana dia telah berada di bangku simpanan selama dua bulan.

Pemain berusia 22 tahun itu bergabung dengan pasukan sebagai pengganti Jack “ackJackinho⁠” Ström Mattsson, yang ditempatkan di bangku simpanan pada hari Sabtu setelah keluar dari tempat terakhir fnatic di IEM Fall, yang mengakibatkan mereka gagal memenuhi syarat untuk PGL Major Stockholm.

smooya telah dipilih sebagai salah satu calon utama untuk mengisi tempat kosong di samping pemain muda Rising, Iulian “⁠regali⁠” Harjău, yang kedua-duanya mencalonkan diri dalam pasukan ini dalam beberapa hari terakhir.

kedatangan smooya menandakan pertama kalinya dalam sejarah organisasi yang berpangkalan di United Kingdom meletakkan barisan majoriti Britain dalam versi Counter-Strike. Ini adalah kesinambungan dari perubahan fnatic dari fokus pada Sweden, yang dimulai pada bulan Ogos dengan penambahan Alex “⁠ALEX⁠” McMeekin, William “⁠mezii⁠” Merriman, dan Jamie “⁠keita⁠” Hall.

AWPer baru itu telah memulakan penampilan sulungnya dengan barisan pemain, membantu mereka menamatkan saingan di dua teratas dari kelayakan terbuka musim sejuk IEM pertama dan mara ke peringkat tertutup dengan persembahan yang mengagumkan sebagai pemain dengan nilai tertinggi pasukan dalam lima peta terakhir.

Perlawanan rasmi pertama smooya sebagai ahli fnatic akan berada di peringkat kedua kelayakan, yang telah berlangsung pada 18-19 Oktober dan mempunyai pasukan seperti ENCE dan MOUZ , dengan tiga tempat di acara utama yang ditawarkan.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram

Dari penulis sama

Cookie policy
We use our own and third party cookies to allow us to understand how the site is used and to support our marketing campaigns.