‘New World’ menjadi permainan # 1 yang paling banyak dimainkan di Steam

Game bergenre Open World terbaru mendominasi platform Steam dengan sebanuak 700,000 pemain serentak

Pada tahun 2016, Amazon Game Studios mengumumkan MMORPG baru yang pada mulanya dijadualkan dilancarkan pada Mei 2020. Setelah banyak kelewatan disebabkan oleh COVID-19, permainan ini akhirnya dilancarkan hari ini. Semasa beta ditutup, permainan ini mendapat minat dari banyak pemain, dengan hampir 200,000 pemain bersamaan di Steam. Dengan pelepasan itu, jumlah itu semakin meningkat sekarang.

Hanya dalam beberapa jam sejak dilancarkan, permainan mencapai 500,000 pemain serentak di Steam dan terus meningkat dengan masa. Menurut SteamDB, New World kini mempunyai hampir 700,000 pemain aktif, yang merupakan maksimumnya sekarang. Namun, sepertinya tidak akan berkurang dalam waktu dekat.

See the source image

Pada masa ini, permainan ini adalah permainan # 1 yang paling banyak dimainkan di Steam dari segi pemain serentak, menggulingkan CS: GO dan DOTA 2. Sudah tentu, ini adalah sejumlah besar permainan yang bahkan belum habis seharian . Amazon Games belum mengeluarkan banyak permainan, jadi ini tentunya merupakan pencapaian besar bagi syarikat itu.

New World
Source : SteamDB

Mulai sekarang, New World hanya mempunyai pelayan di Amerika Utara dan Eropah. Akibatnya, jumlah pemecah rekod pemain serentak ini mula menyebabkan beberapa masalah hubungan, yang diharapkan. Walau bagaimanapun, Amazon Games berusaha menyelesaikan masalah ini.

Tidak banyak permainan yang mendapat sambutan yang sangat positif semasa dilancarkan. Namun, Dunia Baru pasti mengagumkan seluruh masyarakat dengan menduduki tangga teratas di Steam, yang juga merupakan satu-satunya kedai yang terdapat di permainan, selain laman web Amazon itu sendiri. Adalah selamat untuk mengatakan bahawa, walaupun terdapat banyak kelewatan, Dunia Baru pasti berjaya.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram

Dari penulis sama

Cookie policy
We use our own and third party cookies to allow us to understand how the site is used and to support our marketing campaigns.