Pasukan Valorant profesional, F4Q , dibubarkan

F4Q dibentuk 11 bulan yang lalu pada bulan November 2020 dari tiga bekas anggota 4Q: Chae “Bunny” Joon-hyuk (채준혁), Kim “zunba” Joon-hyuk (김준혁), dan Yoo “FiveK” Sung-min (유성민). zunba meninggalkan pasukan pada bulan Februari, tetapi bergabung semula pada bulan April .

Tetapi pada akhir bulan itu di peringkat kumpulan Stage 2 Challengers F4Q membuat tuntutan mereka dengan mengecewakan Vision Strikers, yang pada masa itu berada dalam rekod kemenangan sebanyak 104 permainan. Walaupun tersingkir awal dalam babak playoff Stage 2 Challengers, jalan menuju slot di Masters: Reykjavik, F4Q tetap menjadikan diri mereka pasukan terkenal di dunia Valorant Korea.

Dua bulan kemudian, dalam perjalanan ke Masters: Berlin, F4Q benar-benar mengukuhkan kedudukan mereka sebagai nama teratas di Korea. Titik perubahan mereka adalah dalam perlawanan mereka menentang DAMWON Gaming, yang baru-baru ini mengecewakan NUTURN, wakil tunggal Korea di Masters: Reykjavik. F4Q akhirnya mengalahkan DAMWON dalam siri yang menarik, berjaya mendapat tempat di final dan meninju tiket mereka ke Masters: Berlin.

Penampilan akhir F4Q adalah di APAC LCQ, di mana mereka dihantar ke braket bawah lebih awal berikutan kehilangan braket atas ke NORTHEPTION. Di braket bawah, mereka bertahan dalam dua siri menentang FENNEL dan Global Esports, tetapi akhirnya tersingkir oleh saingan ketatnya NUTURN.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram

Dari penulis sama

Cookie policy
We use our own and third party cookies to allow us to understand how the site is used and to support our marketing campaigns.