Riot Games dan Netflix menerbitkan trailer pertama untuk siri animasi ‘League of Legends’ , ‘Arcane’

Menjelang pelancarannya pada bulan November, Riot Games dan Netflix kini akhirnya menerbitkan trailer penuh untuk siri animasi League of Legends yang akan datang Arcane.

Berdasarkan MOBA yang terkenal secara besar-besaran dari pembangun permainan video yang berpusat di California, peminat Arcane memasuki dunia Runeterra di mana dua persekitaran yang sangat berbeza bertabrakan: bandar Piltover yang mewah dan perut Zaun yang gelap. Berfokus pada hubungan antara saudara perempuan Jinx dan Vi, siri ini meneroka latar belakang banyak watak League of legends dalam apa yang dikatakan Riot adalah siri mandiri yang dibuat untuk lebih daripada sekadar peminat permainan.

“Ketika kami berangkat untuk menghasilkan Arcane, kami tahu bahawa kami mempunyai sesuatu yang sangat istimewa dengan kisah Jinx dan Vi,” kata pencipta bersama rancangan itu, Christian Linke. “Kami ingin meneroka idea tentang apa yang akan anda lakukan untuk keluarga anda, nilai-nilai apa yang akan anda kompromi dan konflik yang akan anda lalui. Cerita ini, digabungkan dengan gaya seni yang dilukis dengan tangan dan animasi watak bernuansa bekerjasama dengan Fortiche, akan memberikan para pemain sekilas kaya ke dunia League of Legends. “

Bagi peminat permainan dan francais MOBA, Act 1 of Arcane akan tiba pada 6 November di Netflix, diikuti oleh Act 2 pada 13 November dan Act 3 pada 20 November.

Source : hypebeast

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram

Dari penulis sama

Cookie policy
We use our own and third party cookies to allow us to understand how the site is used and to support our marketing campaigns.