Zlaner ‘LIVE’ bersama Dr Disrespect di Twitch

Sebelum kejohanan Call of Duty: Warzone Twitch Rivals, streamer popular Zlaner pergi ke Twitch untuk melakukan streaming dengan Dr Disrespect tanpa dilarang oleh Twitch.

See the source image
Streamer popular Dr Disrespect dilarang dari Twitch pada bulan Jun 2020 dan sejak itu, dia telah mendapat bola hitam dari platform. 
Beberapa pita telah dihukum kerana menampilkan kandungan Dr Disrespect, tetapi ini mungkin telah berubah.

Zlaner bertukar ke Twitch pada 22 September, sebelum kejohanan Twitch Rivals di mana dia bersaing dengan hadiah $ 75,000. Semasa beberapa pusingan pemanasan pra-kejohanan, Zlaner bermain beberapa permainan dengan Dr Disrespect dan TimtheTatman selama beberapa jam. Kedua-dua Dr Disrespect dan TimtheTatman adalah streamer YouTube eksklusif, tetapi masalah utamanya adalah larangan Twitch Dr Disrespect.

Menurut peraturan pengelakan larangan Twitch, pita Twitch boleh dilarang sendiri jika mereka hidup dengan pita yang dilarang. Semasa aliran Twitch baru-baru ini, Zlaner menyatakan bahawa dia berpendapat peraturan itu hanya berlaku untuk streamer bermitra, yang mana TimtheTatman mengatakan, “Itu bagus, minta pengampunan, bukan persetujuan.” Twitch biasanya pantas untuk menghukum orang kerana melanggar peraturannya, tetapi tidak dalam kes ini.

Peminat Zlaner mungkin biasa dengan larangan Twitch yang diterimanya pada bulan Julai kerana menayangkan pertandingan Call of Duty: Warzone dalam cosplay Dr Disrespect. Pada masa ini tidak jelas apa yang menjadikannya lebih sebagai pelanggaran larangan berbanding streaming di Twitch dengan streamer yang dilarang. Twitch belum menyatakan apakah ini disebabkan oleh perubahan peraturan atau perubahan larangan Dr Disrespect di platform ini.

Semasa dia masih bersama Twitch, TimtheTatman menyatakan bahawa dia tidak dapat bermain permainan dengan Dr Disrespect dan cepat bersatu kembali dengan juara dua kali itu ketika dia melompat ke YouTube dari Twitch awal bulan ini. Walaupun Twitch memukul Dr Disrespect dengan larangan tetap, nampaknya ada sesuatu yang berubah dengan Zlaner tetap tidak dihukum hari ini.

Garis panduan Twitch secara khusus menyatakan bahawa streamer dilarang secara sengaja memaparkan atau mengiklankan pengguna yang dilarang seperti Dr Disrespect. Ketidaktahuan Zlaner dengan peraturan platform mungkin yang membuatnya tidak menghadapi masalah untuk streaming di Twitch dengan Dr Disrespect, tetapi penontonnya memujinya sebagai juara. Walaupun dia mungkin telah menjadi juara di antara pangkalan peminat Dr Disrespect, Zlaner tidak dapat keluar sebagai juara kejohanan Twitch Rivals baru-baru ini.

Zlaner biasanya melakukan streaming ke Facebook Gaming, tetapi tidak seperti dia melakukan streaming ke platform seperti Twitch. Streamer yang popular biasanya ditampilkan dalam aliran Dr Disrespect ketika juara dua kali memainkan Call of Duty. Walaupun Zlaner bertanding dalam pertandingan Call of Duty: Warzone Twitch Rivals pada 22 September, Dr Disrespect tidak menyertai skuadnya seperti biasanya.

Masih belum jelas apa penyebab larangan Twitch Dr Disrespect, tetapi streamer YouTube yang popular telah menyarankan agar dia mengambil tindakan undang-undang terhadap Twitch. Dr Disrespect telah pulih di YouTube dengan beberapa cara dan dia terus menghasilkan idea baru seperti membuat studio permainan. Juara dua kali itu terus bermain Call of Duty: Warzone, tetapi dia baru-baru ini mengkritik permainan itu dibuat untuk kanak-kanak berusia 11 tahun.

Source : Gamerant

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram

Dari penulis sama

Cookie policy
We use our own and third party cookies to allow us to understand how the site is used and to support our marketing campaigns.